-->

News Info

DEAR WANITA

 

Jika engkau dimadu, tidak memiliki keturunan atau menjadi janda

Dear wanita

Jika engkau terlambat menikah, Maka ingatlah kisah Khadijah r.ha, Yang sentiasa bersabar, hingga mendapat suami terbaik di muka bumi pada ketika usianya 40.

Dear wanita

Jika engkau tidak menikah, Maka ingatlah kisah Maryam, Yang sentiasa gigih berjuang, hingga Allah mengangkat darjatnya di dunia dan akhirat.

Dear wanita

Jika engkau memiliki suami yang buruk sifatnya, Maka ingatlah kisah Asiah isteri Firaun, Yang tetap tabah memegang iman, hingga Allah janjikan kepadanya istana di syurga.

Dear wanita

Jika engkau dimadu, tidak memiliki keturunan atau menjadi janda, Maka ingatlah bahwa Aisyah r.ha telah mengalami itu semua.Namun Allah tetap menguatkannya, menolongnya dan memuliakannya.

Dear wanita

Jika engkau telah diceraikan suamimu, Maka ingatlah firman Allah,"Jika keduanya bercerai, maka Allah akan memberi kecukupan kepada masing-masing dari limpahan kurniaanNya, dan adalah Allah Maha Luas (kurniaanNya) lagi Maha Bijaksana."

Dear wanita

Jika engkau adalah seorang IBU, Maka syurga anak-anakmu berada di telapak kakimu. Jika engkau adalah seorang ANAK, Maka engkau dapat menjadi pelindung kedua orang tuamu dari api neraka dan Jika engkau adalah seorang ISTERI, Maka engkau adalah anugerah terindah yang pernah dimiliki oleh suamimu.

Dear wanita

Dengarlah agamamu, Yang telah bercerita kepadamu dengan sebaik-baik cerita untuk bekalan hidupmu.

Dear wanita

Dengarlah agamamu, Yang telah memuliakanmu, menghargaimu dan mengangkatmu maka ikutilah segala jalan, yang telah ditunjukkan oleh agamamu. Hanya Allah Maha Mengetahui segala sesuatu Yang Benar.

Semoga Bermanfaat

sumber: MHI

0 Response to "DEAR WANITA"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel