-->

News Info

Duhai Hati Yang Sering Di Uji!

Obat hati yang terluka adalah Sabar, ridha dan ikhlas menerima

Di saat mereka tidak jemu mengata.
Di saat mereka tidak jemu mereka cerita.
Di saat fitnah ke atas kita disebar merata.

Bersyukurlah..

Doakan yang baik-baik buat mereka yang menyakitimu.
Doakan kebahagiaan untuk mereka.
Biarlah dia yang menyakitimu, jangan kamu. 

Pada hati yang pernah tercalar luka.
Pada jiwa yang pernah tersayat hiba.
Kamu boleh rapuh .. tapi usah mengeluh.
Kamu boleh terluka .. tapi usah mencela. 

Obat hati yang terluka adalah Sabar, ridha dan ikhlas menerima, bahwa rencana Allah yang paling baik.

Orang yang kuat dan tabah itu,
Orang yang pandai menyimpan masalah sendiri.
Dia cuma mengadu pada ALLAH.
Dia senyum walaupun terluka.

Sabarlah duhai hati ..Tenanglah duhai jiwa.

Allah tahu kamu sedih,
Allah tahu kamu selalu dipermainkan,
Allah tahu kamu hampir putus asa,
Allah tahu segalanya apa yang kamu rasa.
Allah pemilik hati kita ...

Andai rasa hatimu disakiti, Mintalah penawar daripadaNYA.
Andai ada sedih dalam hatimu, Mintalah bahagia dariNYA.
Andai ada amarah dalam hatimu, Mintalah ketenangan dariNYA.
DIA Maha Mengetahui segala-galanya apa yang ada dalam hatimu.

Sesungguhnya ..

Aku belajar sabar dari sebuah kemarahan,
Aku belajar tersenyum dari suatu kesedihan,
Aku belajar menangis dari suatu kebahagian,
Aku belajar redha dari suatu ketentuan,
Aku belajar keikhlasan dari suatu kepedihan,
Aku belajar tawakal dari ujianMu.
Aku belajar untuk melepaskan kesakitan yang selama ini aku rantaikan.

"Sesungguhnya aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku hanyalah kepada Allah."
(Surah Yusuf : 86)

"Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah sebaik-baik pelindung."
(Surah Ali-Imraan : 173)

Segala Pujian Hanya Bagi ALLAH

Wallahua'lam

Sumber: Motivasi Hijrah Indonesia

0 Response to "Duhai Hati Yang Sering Di Uji!"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel